perjantai 28. kesäkuuta 2013

Kuoliohan se

Mikähän siinäkin on, kun mä onnistun aina ulkomaan reissuillani hommaamaan itselleni jonkun ongelman, yleensä terveyteen liittyvän. Aiemmista ongelmista voi lukea mm. täältä ja täältä. Valittelin keskiviikkona tuosta mun jalasta ja tänäänhän tilanne sitten oli se, että näytin töissä tuota jalkaa mun harjoitteluvastaavalle ja kun aikamme sitä jalkaa oltiin ihmetelty niin tuli käsky lähteä lääkäriin. Mielessäni mä ajattelin, että siinä jalassa on vähintään kuolio (kyllä, luitte oikein) ja mietin jo ihan paiseissa, että mitähän siinä oikein on ja mitä siellä lääkärissä tehdään.

Menin sitten lääkäriin, täytin jonkun lomakkeen ja menin suomea puhuvan "tulkin" kanssa lääkärin vastaanotolle. Tulkin avustuksella selitin, mikä on vikana ja mitä sanoo lääkäri? "Se on palanut auringossa". Jaa. Kivi vierähti kyllä sydämeltä siinä vaiheessa :D Sain muutaman päivän auringonottokiellon, apteekista rasvaa ja päivänjatkojen toivottelut. Mitähän lie se lääkärikin ajatteli, kun mä menin esittelemään jalkaani sinne ihan hysterien vallassa (hieman liioiteltuna).

 
Jep, sehän ei voi olla kuin kuolio!

 
Monsterijalka...

12 kommenttia:

  1. Ihana diagnoosi, kuoliohan tyypillisesti alkaa keskeltä jalkaa. :D Mutta onneksi ei mitään pahempaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muita diagnooseja oli mm. myrkkyhämäkin purema ja veritulppa... :D Ei ollu onneksi mittään tämän vakavampaa ja jalkakin alkaa näyttää (ainakin mun mielestä) jo vähän paremmalta, kun oon tuota rasvaa laittanut tohon palaneeseen kohtaan :)

      Poista
    2. myrkkyhämäkin, kyllä. jos nyt kuitenkin myrkkyhämähäkin :D

      Poista
  2. meikäläisen unelma olisi asua espanjassa ja juuri Fuengirolassa, täältä löytyy nytten kateellinen nuori neiti :-DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei! :D On tää kyllä mukava paikka ja jos joskus tulee tilaisuus niin kannattaa täällä asumista kokeilla, tai ainakin käydä matkalla. Täällä kuitenkin pärjää aika pitkälle suomellakin ja espanjaa oppii tosi nopeasti paikan päällä niin tänne muutto ei ehkä ole sinänsä yhtä vaikeaa kuin mitä jonnekkin muualle päin Espanjaa :)

      Poista
  3. haha jenni mà voin niin kuvitella sut ihan paniikissa "kyllà tàà nyt varmasti on kuolio!":D nojoo mulla oli viime kesànà italias koko kroppa tàynnà jotain nàppylòità joita kutitti nii helvetisti ettei yòllà pystyny nukkumaan minuuttiakaa ku piti olla raapimas.. siis naamasta varpaisii asti tàynnà niità ja diagnoosi: et oo tottunu aurinkoon :D ettà nii..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ees ensin ollu paniikissa, mut sit muut rupes diagnosoimaan mulle noita veritulppia sun muita ja olivat ihan vakavana kun sanovat, että mun pittää lähtee lääkäriin, vähemmästäki menin paniikkiin :DD Ja sit siellä lääkärissä istuin suurinpiirtein itku kurkussa, kun mä aattelin, että joudun verikokeisiin... Voi sitä helpotuksen määrää, kun ei tarvinnukkaan tehä mittään kokeita! Nonii, nii just, mitäs me suomalaiset :D Mullekkin se lääkäri muisti mainita, että "sä olet niin vaalea, että muistathan käyttää aurinkorasvaa!" :D

      Poista
    2. jep tuttua.. :D se on viel nii perus et oot tyyliin ruskeimmillas ja ite silleen vitsi ku mà oon ruskettunu, sit paikalliset "hui kauhee ku sà oot valkee ku lakana" .... :D ja kommentit tyyliin paistaakos siellà suomessa ikinà aurinko??

      Poista
    3. No älä :DD Mustakin tuntuu, että en mä nyt niiiin vaalee oo, mutta paikallisten silmissä mä näytän taatusti joltain jauhopussissa pyöritellyltä... :D

      Poista
  4. eikää:DD voin niin kuvitella tilanteen! olisin varmaan itekki miettiny jotain amputaatiota ihan paniikissa, lol:D mutta ei vitsit mikä helpotus, ei ollu kuolioo! nyt voit jatkaa oleilua rauhassa!

    peeäs, kirjotat ihanasti♥

    http://matildannas.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä.. Järki yrittää huutaa, että ei se mittään vakavaa oo, mutta sitten kuitenkin mietti jo suurinpiirtein miten se jalka pittää tosiaan amputoida :DD Mutta niin, helpotuin kyllä, ettei ollu tämän vakavampaa! Voi kiitos kovasti! :)

      Poista