lauantai 22. kesäkuuta 2013

Ensimmäinen vapaapäivä

Koska mä oon raahautunut Espanjaan asti, hostellihuoneessa istuminen on aika tylsää puuhaa. Ulkonakin on vähän tympeetä pyöriä itsekseen, mutta mä oon kuitenkin keksinyt itselleni uuden huvin. Monesti iltaisin mä lähden kävelemään yksin tuonne rannalle ja istun aina välillä johonkin, ja ihan vain jään katselemaan maisemia ja ohitse kulkevia ihmisiä. Aurinko paistaa, maisemat on kauniit ja ihmisillä näyttää olevan hauskaa. Miksipä siis valittaa?

Tuossa yksin istumisessa on sekin hyvä puoli, että ohi menee koko ajan ihmisiä, joista suurin osa puhuu espanjaa ja osa jää myös istumaan siihen lähistölle. Mä oon alkanut kuunnella ihmisten puheita tarkemmin, ihan vain sen takia, että mä kuulisin espanjaa. Aina välillä ymmärrän sanan sieltä ja sanan tuolta, joskus jopa pääsen jyvälle siitä, mistä ihmiset puhuu. Helppo ja hauska keino oppia espanjaa.

Mä oon muutenkin huomannut, että vaikka mä oon ollut täällä vasta alle viikon, mä alan ymmärtää koko ajan enemmän tuota ihmisten puhumista. Tietysti sitä kuulee joka päivä, mutta silti musta on niin mukavaa huomata, että joka päivä sitä oppii ainakin muutaman uuden sanan ja lauseitakin jää päähän. Ite mä en kyllä pahemmin osaa/uskalla puhua, mutta yritän kyllä koko ajan oppia, että oikeasti pääsisin tutustumaan myös näihin espanjalaisiin.

Mitenkäs siellä ruudun toisella puolella muuten sujui juhannus? Mä olin pikkusen katkera eilen, kun kaikki laittoi eilen juhannus päivityksiä Facebookkiin ja tänä aamuna alkoi tulla sitten vuorostaan kuvia... Täälläkin kai suomalaiset juhli juhannusta eilen, mutta varsinaiset fiestat täällä pidetään vasta huomenna. Huomenna olisi siis tiedossa San Juanin päivä ja itsekkin olen lähdössä grillailemaan rannalle, siitä varmaankin sitten myöhemmin lisää.

Ja vielä toinen btw tähän loppuun – jos joku tänne eksyvä asuu Fuengirolassa tai tässä lähiympäristössä niin laittakaa mulle viestiä! Seura olisi nimittäin aika kaivattua... :D






4 kommenttia:

  1. tosi kivoja kuvia ! en oo ite käyny ikinä espanjassa, ja kaveri lähti tänää.. en oo yhtää kade ! :D mut kivalta vaikuttaa tää blogi !

    http://laughing-myassoff.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset! Espanja on kyllä näkemisen arvoinen maa, ehdottomasti kannattaa joskus vierailla täällä! :)

      Poista
  2. Voi ku ihania aurinkosia kuvia, ja onnee sun matkallesi:)

    VastaaPoista