tiistai 3. syyskuuta 2013

Feria de Malaga

Kirjoitettu 29.8.

En nyt ihan itsekkään tiedä, että mikä laiskuus muhun on iskenyt, kun pitäisi kirjoittaa aiheesta Malaga. Siellä mä kävin ensimmäisen kerran jo muutama viikko sitten, mutta se kirjoittaminen vaan jäi ja jäi. Nyt viikko sitten siellä tuli käytyä taas ja en oo siitäkään saanut tekstiä aikaiseksi. No, nyt ainakin yritän.

Malagassa alkoi feriat (eli jonkinlaiset karnevaalit tms?) Enriquen keikkaa edeltävänä päivänä ja jo etukäteen olin monesta suusta kuullut, että siellä kannattaisi käydä. Se käynti jäi kuitenkin niissä Enrique hehkutuksissa jonnekkin ajatuksen tasolle, kunnes sitten viikonlopun jälkeen puhuttiin E:n ja P:n kanssa, että jos lähdettäisiin katsomaan, miltä ne feriat sitten näyttää, kun niitä on niin kamalasti kehuttu.

Mun ajatus niistä ferioista oli ehkä vähän väärä – olin ajatellut, että Malaga on ihan täysin koristeltu, siellä on paljon ihmisiä flamencopuvuissa, kaduilla tanssitaan ja joka kohdassa on pieniä kojuja ja luoja ties mitä kaikkea. Osittain mun ajatukset oli ihan oikeat, sillä kyllä niitä flamencopukuja tuli vastaan ja jopa flamencotanssiakin päästiin todistamaan. Oli siellä myös niitä koristeita, mutta ei kadut olleet niin täynnä kuin mitä mä olin odottanut. Tämä siis Malagan keskustassa.

Aikamme siellä keskustassa seikkailtuamme lähdettiin junaan ja mentiin pari pysäkkiä takaisin Fuengirolaan päin eli Victoriakentille. Heti asemalle näkyi kylttejä ”Feria ->” ja niitähän me sitten seurattiin. Kauempana myös näkyi pari maailmanpyörää. Mä luulin, että siellä olisi vain pari huvipuistolaitetta ja loput olisi sitten niitä kojuja, mutta höpö höpö! Suoraan jos sanotaan, niin se koko paikka oli ihan täysin tivolihelvetti. Siellä oli tosi paljon huvipuistolaitteita, musiikkia, valoja, värejä... Ihan älytöntä. En oo ikinä nähnyt missään niin paljon tivolihärpäkkeitä!

Mä itse olisin ehkä kaivannut niitä kojuja enemmän, vaikka olihan siellä oikeasti todella hienon näköistä. Mä en kuitenkaan niitä laitteista innostunut niin paljoa, mutta voin vain kuvitella, miten onnellisia lapset on niistä laitteista... Ainakin itse olisin nuorempana varmaan menny ihan sekaisin niistä kaikista jutuista, mitä siellä oli. Lapsiahan siellä siis riitti ja oli kieltämättä suloista, kun monella tytöllä oli päällä flamencomekot.

Meidän käynti siis oli lähinnä edes takaisin kiertelyä ja vielä ennen pois lähtöä E ja P kävi parissa laitteessa. Mä en itse niin paljon huvipuistolaitteista pidä, joten jäin enemmän kuin mielelläni laukkuvahdiksi. Tunnelma siellä kyllä oli mukava ja olihan tuo reissu nyt ehdottomasti kokemisen arvoinen. Odotukset oli ehkä erilaiset, mutta kivaa meillä oli silti. Huvitti vaan vähän pois lähtiessä, kun vastaan tuli paljon ihmisiä – espanjalaiset olivat vasta tulossa sinne tivolialueelle, kun me tylsät suomalaiset (sarkasmivaroitus) oltiin lähdössä takaisin kotiin suunnitelmissa nukkuminen. Siinä taas huomasi, miten paljon espanjalainen ja suomalainen päivärytmi eroaa toisistaan...

Hauskaa siis oli ja jos joku lukija sattuu joskus eksymään tänne suuntaan Malagan ferioiden aikaan niin suosittelen käymään.






















2 kommenttia:

  1. Joskus lapsena on tullut käytyä useamman kerran tuolla Fuengirolan feriassa. Ja päällimmäisenä mieleen on jäänyt tosiaankin ne huvipuistolaitteet! Ja paikalliset, jotka ratsastivat andalucianhevosilla ihanat flamenco-asut päällään. Ukot ratissa ja muijat takana :)

    Mä haluan Espanjaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä kieltämättä niin hienoa ja voin vaan kuvitella, miten kivaa se on lapsen silmin ollut! Pakko kyllä joskus päästä käymään uudestaan, oli kuitenkin sen verran mukava reissu :)

      Sun pitää sit lähtee käymään Espanjassa! ;)

      Poista