maanantai 27. toukokuuta 2013

Syksyllä en tuu enää kouluun, kirjoitan hei hei luokan tauluun


 
Kuluneeseen vuoteen on kuulunut monia ilon, surun ja epätoivon hetkiä. On naurettu, itketty, tehty ja opittu uusia asioita, saatu uusia ystäviä, pidetty hauskaa, nautittu elämästä. Ensimmäinen vuosi koulussa meni todella nopeasti ja tässä joku aika sitten sainkin idean, että haluan tehdä pienen tiivistelmän tästä vuodesta pienten tekstin pätkien ja kuvien avulla.


Toukokuu 2012
Alun perin ajattelin, että aloitan tämän postauksen suoran syyskuusta, mutta kun sitten selailin Facebookkia, törmäsin tähän päivitykseen ja en vaan voinut olla ottamatta sitä mukaan. Kyllä mä oikeasti koko ajan halusin päästä opiskelemaan matkailualaa, mutta jotenkin vaan pääsi unohtumaan, että tuli haettua kouluun. En jaksanut tuossa vaiheessa mitään stressiä repiä pääsykokeista, enkä kyllä stressannu vielä itse pääsykokeissakaan.
 
 

Heinäkuu 2012
Kesäkuussa kävin pääsykokeissa ja niistä jäi ihan hyvä fiilis. Kesä oli täynnä töitä ja jotenkin mä vaan lakkasin ajattelemasta koko asiaa, kunnes sitten 1. heinäkuuta satuttiin juttelemaan yhteishaun tuloksista parin kaverin kanssa. Ajattelin vaan illalla, et pitääpä muistaa katsoa sisäänpäässeet sitten aamulla. Aamulla menin sitten puhelimen kautta kattomaan Savonian sivuja ja meinasi kyllä puhelin pudota kädestä, kun oma nimi löytyi listasta. En meinannu vielä uskoo, että se on totta, mutta varttia myöhemmin äiti haki postin ja siellä odotteli kirje Savoniasta. Ihan hmemetin hyvällä mielellä lähin sinä päivänä töihin :)


 
Syyskuu 2012
Kesä tuli ja meni, minä muutin Kuopioon ja koulu alkoi. Jännitin ihan kamalasti ekana päivänä ja meninkin sitten kouluun tuntia liian aikasiin. Hermostutti ja jännitti tosi paljon koko ajan, mutta vähän lohdutti nähdä, että niin tais kaikkia muitakin jännittää. Heti alkupuheiden jälkeen päästiin tekemään englannin ja ruotsin lähtötasotestiä – olin varma, ettei ruotsi mene ainakaan läpi, mutta menihän se. Meidät jaettiin ryhmiin ja me taidettiin meijän luokan kanssa tehdä omalla tavallamme historiaa samalla – meijän luokka oli ainut tyttöluokka. Tästä muuten kuultiin syksyllä tosi paljon ja sama hokeminen jatkui vielä keväälläkin..


 
 
 
Lokakuu 2012
Noh.. Kuva varmaan kertoo oleellisimman :D Meijän luokasta oli alkanu hioutua jo tuollon tosi tiivis porukka ja jututkin oli sitten sen mukaisia oppitunneilla.
 
 
 
 
 
 

Marraskuu 2012
Me saatiin haalarit! Ja koska saatiin haalarit niin sitähän pitää tietysti juhlia! Haalarikastajaiset oli aivan mahtava ja niitä voi muistella edelleen hymy huulilla. Tuosta I ain't nothing but a RESTO - haalarimerkistä mä oon vieläkin ihan pirun ylpee. Meillä oli syys- tai lokakuussa kaupunkisuunnistusilta, johon jokainen luokka valitsi jonkun vuosikymmenen teemaksi ja meillä oli 50-luku. Me saatiin kappale, josta meidän piti tehdä oma versio ja meidän kappale oli Elviksen Hound dog. Me ei meinattu millään keksiä niitä sanoja ja sitten se laulu tuli vähän niinkuin vitsistä, josta sitten kaikki kuitenkin tykkäsi. "I ain't nothing but a resto, drinking all the time. Me ollaan muijaluokka ja kaikes ykkösiä ain! Ja jos mä joskus pääsen töihin, mä sovin johtajaksi vain." :)

Joulukuussa sitten ihmeteltiin, että mihin aika on mennyt – vastahan me aloitettiin koulu ja nyt ollaan jo kohta aloittamassa joululoma! Uutta vuotta mä vietin opiskelijakämppämurjussani muutamien ystävien kanssa ja oli aivan mahtava ilta.
 
 
Helmikuu 2013
Kevät meni tosi nopeasti ihan alusta lähtien. Helmikuussa mä ja kaverini J lähdettiin Berliiniin katselemaan Hurtsia! Tästä oon aiemminkin jotain puhunut, mutta voitettiin tuonne keikalle liput ja pakkohan sinne oli sitten lähteä. Hurts on meijän kummankin ehdoton lempibändi ja oli aivan uskomaton keikka :) Jotenkin outoa ajatella, että joulukuussa voitettiin ne liput ja tuntui, ettei helmikuu koita koskaan, mutta nyt meidän matkasta on jo yli neljä kuukautta aikaa!
 
 
Maaliskuu 2013
Kiire alkoi. Siis ihan oikeasti kiire. Syksyllä tuntui, että ei niitä kouluhommia nyt niiin paljoa ole, mutta keväällä kaikki sitten muutti. Kiireen takia vedettiin itkunaurukohtauksia tavallistakin useammin ja kalenteri huusi neon väreissä, kun mä yritin merkkailla kaiken mahdollisen ja mahdottoman ylös. Ajan löytäminen oli vaikeaa ja monesti iltasin, kun meni nukkumaan niin silmät vaan lupsahti kiinni, eikä todellakaan tarvinnut houkutella unta kovin pitkään. Nyt tuntuu hassulta ajatella, että tuosta maaliskuustakin on jo kaksi kuukautta, mä muistan tuon hekottelutunninkin vielä niin selvästi...



Huhtikuu 2013
Yksi sana – konferenssi. Hrr. Mukavaa oli ja oon niin hullu, että tekisin sen varmaan uudestaankin, mutta varsinaisesti en kyllä huhtikuuta jää kaipaamaan.
 
 


Toukokuu 2013
Tää kuukausi tuli tosi nopeasti. Tässä kuussa on myös ollut kiireitä todella paljon, mutta ei enää niin paljon, kun mitä oli vielä kuukausi sitten. Toukokuukin kyllä on mennyt ihan kamalalla vauhdilla eteenpäin – vastahan me vietettiin vappua, nyt on jo muka kesäloma! Ei vaan pysty pieni ihminen vielä käsittämään, että mihin se kaikki aika lopulta hävisi.
 
Kaiken kaikkiaan iloineen ja suruineen tää vuosi on ollut ihan mahtava. Meidän luokka on paras, en olisi koskaan voinut toivoa parempaa ja ihanampaa luokkaa. Viimeset pari viikkoo mä oon ollut tosi haikeilla mielin, koska mun hyviä ystäviä lähtee Kuopiosta pois ja osan kanssa nähdään parhaimmillaan vasta vuoden päästä uudestaan. Oon kuitenkin iloinen, että oon saanut tutustua kaikkiin näihin ihmisiin ja tällä hetkellä odottelen todella innoissani tulee syksyä, koska arvatkaa mitä - mun Barcelonaan lähtöön ei ole enää paljoa aikaa! Kohta se jännittäminen todella alkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti