torstai 4. heinäkuuta 2013

Toivepostaus: mun työpäivä

Multa pyydettiin varmaan jo kaksi viikkoa sitten postausta mun työpäivästä, mutta en oo saanut sitä aikaiseksi. Syy on yksinkertaisesti se, ettei mun työpäivissä ole tapahtunut mitään niin jännää, että saisin siitä mitenkään kovin syvällistä tekstiä aikaiseksi.

Yleensähän mä oon töissä noin 10-18 ja päivät on sitä, että päivystän kirppiksellä, käyn pesemässä saunan pyykkejä, päivystän infopisteellä ja muuta sellaista. Riippuu tosi paljon päivästä. Tänään oon sitten tehnyt vähän vaikka mitä, joten ajattelin, että tästä päivästä saa ehkä enemmän tekstiä aikaiseksi. Kuvia mulla ei ikävä kyllä ole tarjolla, joten voisin tehdä jossain vaiheessa erikseen pelkän kuvapostauksen töistä.

Päivä alkoi sillä, että minä ja meidän uusi harjoittelija E aukaistiin infopiste. Odoteltiin toisen harjoittelijan saapumista, jonka jälkeen lähdettiin käymään pienelle kaupunkikierrokselle, eli toisin sanoen näytin E:lle, mistä eri paikat löytyy, koska esimerkiksi pankissa ja postissa pitää käydä usein. Tämän meidän kaupunkikierroksen aikana oli jo tosi kuuma, kello oli noin 11 ja mittari näytti +27.

Kaupunkikierroksen jälkeen tapahtui yksi juttu, josta en halua sen enempää vielä puhua, mutta tein pienen virheen aiemmin tällä viikolla ja se kyllä harmittaa nyt tosi paljon. Jokatapauksessa, pääsin mm. istuttamaan parit kukat ja sitten sain oikein kivan tehtävän – perjantaina ilmestyy uusi Fuengirola-lehti ja Centro hukkuu edellisiin lehtiin. Niimpä minä pakkasin yhden kärryn täyteen niitä lehtiä ja lähdin kartan kanssa kiertelemään lähialueen hostelleja, hotelleja ja suomalaisyrityksiä yrittäen tyrkyttää niitä lehtiä mahdollisimman monelle.

Tämän lehtikierroksen aikana meinasin kuolla kuumuuten ja manasin Fuengirolan säätä – tässä vaiheessa moni ajattelee, että mä oon tyhmä, kun valitan helteestä, mutta kun lukemat hipoo neljääkymmentä ja pitäisi tehdä töitä niin ei kamalasti naurata. Raahasin niitä lehtiä ympäri kaupunkia ja kävin tuomassa niitä mm. myös tänne hostellille. Täällä mua odotti kiva kirje Kelalta ja nyt on sitten taas pientä stressinpoikasta ilmassa. Toivon pyhästi ja hartaasti, että tuokin asia taas selviää.

Lehtien jakamisen jälkeen käväisin ruokatauolla, jonka jälkeen tuli tehtyä jotakin, jota en todellakaan ole ennen tehnyt. Sieltä samaisesta Fuengirola-lehdestä tultiin ilmoittamaan, että mä voisin lähteä tekemään pienen pientä gallupia kaupungille. Siinä ei jupinat auttaneet, joten sain pienen vihkon ja kynän käteen, E puolestaan lähti kuvaajaksi mukaan, koska mä en yksinkertaisesti osannut käyttää järjestelmäkameraa. Loppupäivä sitten menikin kierrellen ympäriinsä ja välillä meinasi kyllä hermot mennä, koska meidän piti haastatella nimenomaan suomalaisia ja eihän niitä meinannut löytyä millään! Oli myös vähän noloa mennä puhumaan ihmisille tyyliin ”hei anteeksi, oletteko suomalainen?”, mutta saatiin jokatapauksessa ne haastattelut tehtyä.

Tuon haastattelukierroksen aikana muuten lämpömittari näytti lukemaa +36. Että joo, vähän haluaisin jo valittaa.. Tai en valittaisi, jos saisin maata koko päivän rannalla ilman mitään velvollisuuksia, mutta työnteko tässä säässä ei niin hirveästi innosta :D Onneksi meidän toimistossa sentään on ilmastointi.

Haastatteluiden jälkeen päivä olikin sitten jo pulkassa. Tämä on taas ollut niitä päiviä, kun olisi tehnyt mieli kiukutella kaikesta ja kaikille, mutta ihan kunnialla tästä selvittiin. Nämä mun työpäivät on tosiaan vähän tämmöisiä, että teen kaikkea mahdollista laidasta laitaan ja tämä nyt sitten oli tämmöinen päivä, perjantaina sitten jotain muuta (huomenna vapaata!). Ehkäpä mä vielä joskus väsään postauksen ihan ns. normaalistakin työpäivästä...
 
Ps. Sitä Fuengirola-lehteä voi lukea myös netissä ja mun hieno gallup löytyy perjantaina julkaistavasta numerosta! Sieltä saa ihailla ja ihmetellä ainakin mun nimeä..

5 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Haha, eipä oo tainnukkaan tulla tää mun "bloggailu-ura" puheeks töissä :)

      Poista
  2. Ootko siis töissä Fuengirola-lehdellä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En varsinaisesti :D Oon töissä Centro Finlandiassa ja hoidetaan välillä myös Fuengirola-lehden asioita eli yleensä lähinnä huolehditaan laskutuksista, ilmoitusten jättämisistä yms, mutta välillä näköjään pittää tehä muutakin :D

      Poista