lauantai 13. heinäkuuta 2013

Ajatuksia koti-ikävästä

Kun mä lähdin tänne Espanjaan, kaikki hoki mulle koko ajan, että entä jos siellä ei olekaan kivaa ja entä jos mulle tulee ikävä. Mä en jaksanut tuommoisia asioita stressata – mä oon ollut vaihdossa ennenkin ja kyllä mä tiesin, että mä pärjään. Sitäpaitsi, mä olin odottanut Espanjaan lähtöä niin kauan, että en mä oikein jaksanut edes ajatella, että entä jos mä en viihdykkään. En mä vain nähnyt semmoista vaihtoehtoa.

No, täällä sitä nyt sitten ollaan. Onko mulla koti-ikävä? Ei oikeastaan. Ei mulla ole kertaakaan tullut semmoista oloa, että on niin kamala ikävä, että lähtisin samantien takaisin kotiin. Toki välillä tulee semmonen olo, että kaikki ottaa päähän, mutta suurimmaksi osaksi mä oon viihtynyt täällä tosi hyvin. Ei Fuengirola ole semmoinen paikka, missä mä haluan asua pitkään, mutta kyllä täällä nyt yhden kesän viettää.

Vaikka mä en varsinaisesti mistään koti-ikävästä kärsi niin tiettyjä asioita mä kaipaan ja niitä mä tässä aattelin listata parin esimerkin verran.

Suihku. Tottakai mulla on suihku täällä hostellissa, mutta mä en tykkää siitä yhtään. Ensin siitä tulee jäistä vettä ja hetken päästä niin tulista, että suihkussa käyminen on mahdotonta. Mä oon oppinut käymään suihkussa ihan parissa minuutissa, mikä on multa ihan älyttömän hyvin, ottaen huomioon, että Suomessa siihen menee vähintäänkin vartti. Kuhan mä tuun täältä kotiin niin ensimmäisenä kyllä menen pitkään suihkuun.

Kaurapuuro. :D Empä olisi uskonut sanovani tätä. Mä oon viimeisen vuoden aikana opetellut syömään kaurapuuroa (eikä liity mitenkään opiskelijan arkeen) ja nyt kun oon joka aamuiseen ja iltaiseen kaurapuurooni tottunut niin on outoa, kun sitä ei aamulla enää saakkaan. Tai saan kyllä pian, koska postauksen lopussa on pieni ilmoitus!

Peitto. Kyllä, semmoinenkin täältä löytyy, mutta kun sekin on semmoinen ohut rätti, jonka kanssa ei ole hyvä nukkua. Onhan täällä öisin tietysti kuuma, mutta mä tykkään nukkua peiton kanssa, joten on ollut outoa totutella nukkumaan joko tuon lakanan paksusen peiton kanssa tai sitten ilman koko peittoa. No, kaikkeen tottuu.

Kuopio. Tähän nyt ei tietenkään saa mitenkään Espanjaan, se on sanomattakin selvää. Tätäkään mä en oikeastaan osaa perustella muuten kuin sanomalla, että käykää Kuopiossa kesällä! Niin ihana ja niin rakas kaupunki. Mä oon niin savolainen henkeen ja vereen, että tottakai omaa kotikaupunkia on ikävä.

Tätä nyt ei taas pidä ymmärtää väärin. Nämä ei ole semmosia asioita, joita ilman en pysty elämään, mä en todellaaan tule sanomaan, että ompas Espanjassa kamalaa, koska aamulla ei saa kaurapuuroa, eikä mulla ole kunnon peittoa. Kyllä mä jo tänne lähtiessä tottakai tiesin, että täällä ei ole samanlaista kuin Suomessa ja jos mä haluaisin, että olisi niin enhän mä mihinkään olisi lähtenyt. Kaipa sitä silti saa jotakin kaivata.

Tietenkään nämä ei ainoita asioita ole, onhan sitten kotona tietysti perhe, ystävät ja lemmikit. Vaikka mä olen täältä saanut kavereita ja viihdyn heidän kanssaan hyvin niin tottakai mulla on ikävä Suomessa asuvia ihmisiä. Tästä onkin ollut puhetta muutamaan kertaan myös täällä asuvien kavereiden kanssa – tottakai täällä viihtyy ja kenessäkään ei ole mitään valittamista, mutta jokaisella on kuitenkin se oma kaveriporukka kotona. Ei ole mukavaa, kun ei voi soittaa silloin kuin haluaa ja nähdä samalla tavalla kuin ennen, mutta tässä taas toistelen samaa kuin aiemmin – kaikkeen tottuu ja tämän mä tiesin jo lähtiessäni. Kyllä me taas nähdään ja ei ikävään kuole.

Nyt kun ollaan päästy aiheeseen Suomi niin mainittakoon, että ostin eilen paluuliput Suomeen. En ole siis tulossa suunniteltua aikaisemmin pois (vaikka osa taisi mun eilisen Fb-päivityksen perusteella niin ajatella :D) vaan koko ajan olen tiennyt, että tulen käymään Suomessa ennen Barcelonaan lähtöä. Nyt sitten löytyi halpa lento ja mä varasin sen. Noin 1,5 kuukautta Fuengirolaa jäljellä, sitten käväisen Suomessa noin viikon ajan ennen Barcelonaan lähtöä. Seuraavana sitten rupean etsimään niitä Barcelonan lentoja...

Toinenkin ilmoitusasia oli – mä muutan maanantaina. Sain vihdoin ja viimein asunnon ja muutan sinne maanantaina :) Että sitä osaakin olla ihminen innoissaan jostain! Maanantai on muutenkin kiva päivä, koska mun eräs ystävä tulee tänne! <3

Ja koska ihminen tuntuu huvittuvan näistä mun tempauksista niin kerrottakoon niistä uusin. Käytiin eilen P:n kanssa tatuointiliikkeessä ja mä varasin ajan tatuointia varten! Muuten hyvä, mutta en tajunnut, että oon silloin töissä. Hups. No, uutta aikaa miettimään...

2 kommenttia: