sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Aloitus

Mun mielessä on pyöriny tosi pitkään ajatus bloggaamisesta. Aiemmin pyöritin tämmöistä tämmöstä blogia mun vaihtovuodesta Tanskassa, mutta kun tulin takaisin Suomeen niin se bloggaaminen vaan jäi. Pari kertaa yritin aloittaa uudestaan, mutta ikinä ei tuntunu olevan tarpeeksi hyvää aihetta blogata – lienee sanomattakin selvää, että se bloggaaminen sitten vaan jäi.
 
Uusin yritys oli vuosi sitten, mutta silloin tuli kaikkee muuta, tämmösenä kivana esimerkkinä koulu. Bloggaaminen oli kyllä mielessä, mutta en vain koskaan saanu aikaseks. Nyt sitten blogin perustaminen on taas pyöriny mielessä pidemmän aikaa ja nyt mä ajattelin antaa itelleni uuden tilaisuuden. Tällä kertaa mä onnistun. Tällä kertaa mulla on idea, ajatus, motivaatio, kiinnostus koko hommaa kohtaan – koko paketti siis. Ajatuksena olis kirjotella mun tulevasta Barcelonan vaihdosta ja kaikesta mikä edes etäisesti siihen liittyy. Alkuun varmaan tulee aika paljon kaikkee muutakin löpinää, koska kirjottaminen ja jaarittelu on kivaa, mutta eiköhän Barcelona-juttuja ala tulla sitä mukaa, kun syyskuu lähestyy.

Sitten vähän vielä pientä esittelyn poikasta.

Kuka? Jenni 20v, matkailun opiskelija Kuopiosta. Opiskelen Savonian ammattikorkeakoulusta ja ensimmäinen vuosi alkaa olla pikkuhiljaa paketissa. Aiemmalta koulutukselta oon ylioppilas, Kuopiosta oon alunperin kotoisin, mutta lukion ajan asuin maaseudulla. Kotoa muutin pois viime syksynä.

Miksi matkailuala? Koska matkailu on kivaa. Mä tykkään eri kielistä, eri kulttuureista, eri maista... Tää perusläpätys, mitä jokanen matkailualan opiskelija sanoo. Mä puhun suomen lisäks kuutta eri kieltä ja matkustan aina kun tulee tilaisuus. Euroopan ulkopuolelle en oo vielä päässy, mutta varmasti tulen vielä pääsemään. Tähän mennessä kertyneitä matkakohteita on Viro, Ruotsi, Tanska, Saksa, Kypros, Bulgaria, Kreikka ja Espanja.

Miksi Barcelona? No.. Koska Espanja. Mulla on joku järjetön rakkaus Espanjaa kohtaan ollu jo vuosikausia ja mua harmitti lukiossa hirveesti, että lähdin Tanskaan, enkä Espanjaan. Mulle oli jo ennen kouluun pääsyä selvää, että jos pääsen kouluun niin mä sitten lähden vaihtoon Espanjaan. Ja niimpä minä sitten päätin, että Espanja kutsuu ja kaupungiksi valikoitui Barcelona, koska siellä on Savonian yhteistyökoulu. Erasmus vaihto siis kyseessä. Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, ettei tuo Barcelona oo yhtään hullumpi vaihtoehto.

Mitkä ne kuusi kieltä on? Englanti, ruotsi, tanska, ranska, espanja ja venäjä. Kaikkia en kylläkään puhu sujuvasti ja täydellisesti.

Ja sitten jotakin randomia illan piristyksenä; mä keräilen shottilaseja eri maista. Tällä hetkellä omistan lasit Bulgariasta, Kreikasta, Thaimaasta, Espanjasta, Saksasta, Tanskasta ja Virosta.
 
Jotta ei menis liian tylsäks, niin kuvakin mukaan - Kreikan reissu 2011
 

2 kommenttia:

  1. Voin kertoa että tuut niii rakastuun siihen kaupunkiin!! :) Itse kävin sielä viimekesänä, pakko päästä uudestaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rehellisesti sanottuna mua "pelottaa", että siinä käy just niin, et mä rakastun siihen kaupunkiin aivan täydestä sydämestä ja mua ei saa enää takasin Suomeen :DD Ei vaan, mä oon kuullu ja lukenu niin paljon kaikkee hyvää Barcelonasta, että mä en malttais oottaa enää päivääkään, että vihdoinki pääsen sinne! :)

      Poista