tiistai 30. huhtikuuta 2013

Klara vappen ja vähän matkajorinaa


Tänään unohdetaan kaiken maailman koulumurheet! Mä oon kyllä itsekkin jo vajonnut jonnekkin autuaaseen rauhallisuuteen, jossa kouluongelmat ei mua tavoita... Ensi viikolla olisi tiedossa kaksi tenttiä, ryhmätöiden pitäisi alkaa olla valmiita, tenttiviikkoonkin on enää kolme viikkoa.. No, mitä sitä suotta stressaamaan!

Kaksi viimesintä vuotta vappuna mä oon ollu töissä. Kaksi vuotta sitten mä olin eräässä kioski-kahvilassa, viime vuonna puolestaan ruokakaupan kassalla. Sillon kaksi vuotta sitten töiden tekeminen vappuna ei riipaissut niin syvältä, mutta viime vuosi oli sitten asia erikseen. Viime vuonna mä olisin saanut ensimmäistä kertaa vetäistä yo-lakin vappuna päähän! Mä olin ihan sairaan katkera siitä, että mä olin töissä, mä olisin halunnut sen hatun! Ei sillä juhlimisella niin väliä, mutta kun se hattu! :D Tänä vuonna en sitten olekkaan töissä, joten tänään vetäsen yo-lakkini hemmetin ylpeenä päähän (ikään kuin mä olisin sillä lakilla ikinä yhtään mittään tehny). Ja laitan myös meidän hienot haalarit.

No, vappupuheet sikseen. Kesätöitä ei ole tiedossa vieläkään, mutta mun mielessä pyörii silti kaiken maailman matkat aina maailmanympärimatkasta Tallinnan risteilyyn. Mä kärsin kyllä muutenkin kroonisesta matkakuumeesta, mutta viime päivinä sana matkakuume on saanut aivan uudet mittasuhteet. Tää kuumeilu taisi alkaa noin viikko sitten, kun ruettiin juttelemaan M:n kanssa kesäsuunnitelmista. Kummankin kesäsuunnitelmit oli/on yhä epäselviä, joten pitihän sitä nyt rueta haaveilemaan..

 
Ainakin yhden matkan mä aion tehdä ihan varmasti ja matkan kohteena on joko Saksa tai Itävalta. Tämän matkan suunta selviää varmaankin perjantaina, toivottavasti. M on hakenut työharjoitteluun Saksaan (ja samalla myös Itävaltaan) ja loppuviikosta pitäisi tulla tietoa, että mihin päin maailmaa M suuntaa. Me ollaan jo E:n kanssa päätetty, että mihin M sitten ikinä lähteekään niin me lähdetään moikkaamaan sitä kesällä. Mä oon ihan hirmu ilonen M:n puolesta, jos/kun se pääsee lähtemään kesäksi maailmalle, mutta tottakai mua myös vähän harmittaa. M nimittäin on poissa koko kesän ja kun se tulee takaisin Suomeen niin mä ja E lähdetään Espanjaan. Sitten kun me tullaan takaisin niin M lähtee vaihtoon eli toisin sanoen, me ei nähdä vuoteen kunnolla. No, tämmöistä se elämä on...

Toinen matkahaave kesälle olisi Pietari. Mä oon nyt saanut venäjän opiskelun myötä jonkun pakkomielteen Venäjästä, venäjän kielestä ja venäläisistä. Asiaa ei auttanut kamalasti, kun äiti tässä yksi päivä kertoi sen ja iskän Pietarin reissusta. Yhyy, mäkin haluan! Olisi niin kiva lähteä esimerkiksi Pietarin risteilylle ja olla yö tai pari sitten ihan siellä kaupungissa hotellissa. Risteilytkin vaan maksaa niin kamalan paljon ja kun ei ole töitä niin ei varmaan tarvitse erikseen mainita, että rahaa ei kamalasti ole. Tämän kyllä haluaisin silti toteuttaa ja saa nähdä, miten mä ajattelin itseni tuonne Pietariin kustantaa. Mä niin haluan päästä tutustumaan Venäjään ja olisi kiva myös kokeilla, ymmärretäänkö mun venäjän taitoja paikallisten keskuudessa yhtään mitenkään.
 
Johonkin lämpimään olisi tietysti myös kiva päästä, mun luotto Suomen kesää kohtaan ei ole ihan kamalan kohdillaan... Viime vuonna mä olin elokuussa Bulgariassa, sitä edellisenä vuonna Kreikassa, joten olisihan se kiva tänäkin kesänä jonnekkin päästä. Tänä vuonna tietysti ei ehkä olisi niin suurta tarvetta lähteä jonnekkin, koska pääsenhän mä sitten sinne Espanjaan, mutta kun haluaisin silti. Mielessä pyörii mm. Kreikka, Malta, Kypros, Espanja, Portugali... Voi kun olisi rahaa niin olisin minä onnellinen pieni ihminen.

Kaikki kesän matkahaaveilut ei rajoitu ihan ulkomaille asti, koska Suomessakin olisi ihan huippusiistiä matkustella. Ensimmäinen Suomen matkoista sijoittuisi tuonne Porin suunnalle, haluaisin päästä käymään yhden siellä päin asuvan kaverin luona. Ollaan me kyllä sovittu, että mä menen sinne kesällä, mutta saa taas nähdä, millä rahalla sekin tulee tapahtumaan. Joensuu mua houkuttelee myös kamalan paljon, koska se on niin kaunis kaupunki kesällä. Kävin siellä kaksi vuotta sitten pääsykokeissa ja mä rakastuin siihen kaupunkiin ihan täysin. Kuopio on mun ykköskaupunki Suomessa, mutta Joensuu kyllä tulee hyvänä kakkosena perässä. Festaroimaankin olisi kiva päästä, Hurts nimittäin esiintyy Ruisrockissa ja mä itken verta jo valmiiksi, kun tiedän, etten tule pääsemään sinne. Päiväliput 70 euroa + matkat + yöpyminen. Ei tule onnistumaan ikinä :(

Ei kai se auta kuin haaveilla ja toivoa, että edes yksi matka toteutuu. Niin kamalasti olisi ajatuksia ja suunnitelmia ja harmittaa niin pirusti, kun tietää, ettei oikein mikään näistä tule toteutumaan. Tänään en kuitenkaan aio murehtia rahattomuutta, enkä koulujuttujakaan, vaan tänään pidän hauskaa mun ihanien ystävien kanssa! Hyvää vappua myös kaikille muille! :)

6 kommenttia:

  1. Hei mene ihmeessä Venäjälle tosiaankin näkemisen arvoinen paikka (niin hyvässä kuin huonossa)! Jos haluat kasvattaa matkakuumetta, niin se voisi onnistua blogini kautta, jonne olen muutamasta uusimmasta reissusta kirjoittanut. Uutukaisimpana kahden viikon yliopistojakso (paikallinen asuntolamajoitus) Moskovassa :)

    http://kaksi-sanaa.blogspot.fi/search/label/matkat/

    T. rajan takana viidesti käynyt, pitkän venäjän lukija

    VastaaPoista
  2. Voi ei, mun matkakuume ei kyllä nyt lieventynyt yhtään! :D Oli kyllä mielenkiintoista lueskella tuota sun blogia, pittää kyllä ehdottomasti jäädä seuraamaan :)

    VastaaPoista
  3. Mullakin kamala matkakuume! lähden syksyllä au pairiksi Englantiin ja kesällä haluaisin käydä matkustelemassa mutta raha on se ikuisuusongelma:s jospa sitä joskus vielä lotossa voittaisi...;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lottovoitosta haaveillaan tässäkin osotteessa, matkustelisin kyllä sitten niin paljon kun vaan ikinä kerkeisin ja jaksaisin! Mut hei, säkin voit onneks lohduttautua siihen ajatukseen, että syksyllä sitten pääset Englantiin! :)

      Poista
  4. Mäki haluan niiiin kiertämään maailmaa, Suomen sisällä että ulkomaillakin! Lontoo, New York, ja Miami ois kyllä ihan unelmia! Mutta toivottavasti pääset jonnekki ja hyvää vappua sullekin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, noi kaikki ois varmasti niin näkemisen arvosia paikkoja! New Yorkin matkasta puhuttiin kans kaverin kanssa tässä yks päivä, se vaan olis niin semmonen "pakko nähdä" kaupunki :D Toivottavasti säkin pääse toteuttamaan noi matkahaaveet!

      Poista