keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Kesähaaveilua

Päivän avainlause: ”Voi kun olis jo kesäloma”.

Viime viikolla tuli käytyä osa 1 naurukuolemasta koulussa, kerta kaikkiaan tuli niin pahat hajotukset kaikkien töiden takia. Tänään sitten tuli naurukuolema osa 2, alkaa vähän tuntua, että muut katsoo jo mua ja mun yhtä kaveria ihan kieroon, kun hekotetaan ihan hysteerisinä joka kerta, kun joku edes mainitsee sanan ”läksyt” tai ”oppimistehtävä”.

Tässä kaiken tohinan keskellä haaveilulla on kuitenkin aikaa. Tietenkin. Näillä näkymin mun kesä näyttää harvinaisen tyhjältä, joten sinnehän on sitten kiva tehdä kaiken maailman suunnitelmia, kun töitäkään ei oo tiedossa. Kesän työttömyys tietysti tarkoittaa myös sitä, että ei oo rahaa tehä kaikkea, mitä haluaisin, mutta jos nyt otetaan semmonen ajatusleikki, että raha ei olis este niin mitäs kaikkea kivaa mä sitten kesäksi keksisinkään..
 
Ihan ensimmäiset ajatukset ei kyllä oikeastaan sitä rahaa edes vaadi. Tän kevään jäljiltä mä oon taatusti niin väsynyt kesään mennessä, että ihan ensimmäisellä loma viikolla mä vaan lepään, enkä tee mittään. Jos aurinko paistaa niin sitten raahaudun rannalle ottamaan aurinkoo ja ihan vain nautin siitä vapauden tunteesta. Mä oon tehny kesätöitä siitä lähtien, kun mä oon ollu 15 ja kieltämättä tuntuu hassulta edes ajatella sitä vaihtoehtoo, että mä en olis kesällä töissä, mutta jos tommonen nyt sitten tapahtuu niin tottakai mä otan siitä ilon irti.

Matkalle lähtökin houkuttais. Mä haluaisin jonnekkin mökille, risteilylle tai vaikkapa ihan ulkomaille. Kreikka kuumottelis mielessä aika pahasti, mutta toisaalta kyllä joku muukin paikka kelpais. Ihan mikä vaan. Tanskassakin olis ihana päästä käymään ihan ajan kanssa – viimeks mä kävin siellä jopa sen verran, että vietin päivän lentokentällä ja sitten matka jatkui kohti Saksaa, ei siinä paljoo Tanskaa ihmetelty. Suomen kiertelykin olisi varmasti ihan huippua. Mua melkein hävettää myöntää, miten paljon mä oon matkustellut Suomen sisällä ja esimerkiksi Lappi houkuttelis ihan kamalasti. Oulu on pohjosin paikka, missä mä oon käyny ja ehdottomasti pittäis kyllä tämä asia saada korjattua!

Kesällä alkaa varmaan myös Espanja hermoilut ihan uudella asteella – nytkin tulee välillä mietittyä, että ei siihen kuitenkaan oo enää kun viisi kuukautta, kun mä oon jo lähdössä sinne Barcelonaan... Kesällä on varmasti vielä paljon asioita, mitkä pittää järjestellä kuntoon ennen lähtöö ja taatusti se lähtö muuttuu konkreettisemmaksi. Sillon pääsee myös katselemaan jo lentolippuja ja viimestään niitten lippujen oston jälkeen toi lähtö muuttuu koko ajan todellisemmaksi...
 
No, mittään suuria suunnitelmia mä en uskalla vielä kesälle tehä, kun ei tosiaan tiiä, että missä mä edes asun kesän ajan – jos saan töitä niin sitten tietysti Kuopiossa, mutta jos en saa töitä niin voi olla, että mä palaan kesän ajaksi taas vanhempien nurkkiin. Saa nähdä.

3 kommenttia:

  1. oi ihanaa kiitti kun linkkasit blogis! tää on just sellanen mitä haluun lukea, ja meet vielä barcelonaan!! haaveilen sinne pääsystä:) mä hain nyt opiskelemaan restonomiks (kun edellisessä postauksessa siitä kerroit), saa nähä pääsenkö :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppas hyvä! :) Saako udella, että minne päin hait restonomiks? :D Pidetään peukut pystyssä, että pääset opiskelemaan! On tää kuitenkin sen verran mielenkiintonen koulu ja ainakin täältä Savoniasta (kuten varmasti myös muista kouluista) on hirmu hyvät mahdollisuudet lähtee vaihtoon tai työharjotteluun ulkomaille ja ne kyllä sitten kannattaa ehdottomasti käyttää hyödyks! :)

      Poista
    2. Hain Jyväskylään ammattikorkeeseen :) Mutta pidän nyt välivuoden ja lähen au pairiks, niin ei sitten niin haittaa jos en vielä opiskelupaikkaa saa, mutta toivottavasti :)

      Poista