torstai 11. huhtikuuta 2013

Kuulumisia kiireen keskeltä

Tää postaus linjailee aikalailla viime postauksen ajatuksia, mutta kerta ajatukset on taas tän suuntaiset niin näillä mennään. Kamalasti olis kaikkea tekemistä, mutta ei vaan meinais enää millään jaksaa ja kohta mä alan varmaan laskea päiviä kesälomaan.

Tällä viikolla on mm. suunniteltu ensi viikon konferenssia. Oon ehkä siitä jossain sivulauseessa maininnut täälläkin, mutta ensi viikolla olis tiedossa semmonen kansainvälinen terveydenhoitoalan konferenssi, jonne tupsahtaa porukkaa eri maista, yhteensä noin 200 ihmistä on saapumassa paikalle. Tota konferenssia ollaan oltu suunnittelemassa muistaakseni joulukuusta lähtien ja koko ajan siihen on ollut aikaa vaikka kuinka kauan – nyt se oiskin jo ensi viikolla! Konferenssia varten mun pitäisi vielä jostain repiä jakku, hame ja paita. En tosiaankaan tiiä, mistä mä ne ajattelin kaivaa, mutta vielähän tässä kerkeää... Nimimerkillä jätän asiat viime tippaan.

Konferenssin lisäksi myös vaihtoasiat on jopa hieman edenneet eteenpäin. Niitä allekirjoituksia jahdattiin kissojen ja koirien kanssa, jossain vaiheessa meinas jo iskee epätoivo, että ei me saada niitä ikinä ja me ei päästä sinne Barcelonaan. Homma sitten järjestyi kuin järjestyikin, mutta sitten tuli eteen ongelma numero kaksi. Sekä multa että E:ltä puuttui passikuvat. Papereissa luki, että niitten kuvien pitää olla passikuvakokoisia, ei siis passikuvia. Kuultiin kuitenkin, että niitten pitää olla nimenomaan passikuvia ja siitähän se paniikki taas iski, kaikki vielä tuntui taas olevan lomalla yhtä aikaa niin keltään ei voinu kysyä tarkkaa tietoa asiaan.

Kuva-asia kuitenkin selvisi, E kävi ottamassa itelleen uudet passikuvat ja mä marssin meidän vaihdosta vastaavan tyypin juttusille – tai en ehkä ihan kirjaimmellisesti marssinu, se sattui tulemaan käytävällä vastaan ja menin sitten kysymään asiasta. Riittää kuulema, että vien ne passikuvat sitten mukanani Barcelonaan, joten sain annettua ne paperit tälle vaihtovastaavalle mukaan ja ehkä hyvällä tuurilla ne vaihtopaperit on jo lähteneet kohti Barcelonaa!

Tällä viikolla on tullut hieman tuutoroituakin. Mä oon meidän koulun yksi kansainvälisistä tuutoreista (mistä voisin kirjottaa joskus ihan omankin postauksen) ja jotenkin mä oon ajautunu hieman sivuraiteille tosta alkuperästä hommasta, mutta ei se mitään. Joskus sattuman kautta päädyin puhumaan meidän koulutuksesta eräälle lukiolle toisen kv-tuutorin kanssa ja sen reissun jälkeen mulle tarjottiin uutta vastaavaa tilaisuutta, johon mä sitten suostuin. Koska se toinenkin kerta meni ihan kivasti ja ilmeisesti näitä puhujia ei ole ihan liian kanssa, opo sitten pyysi mua tossa pari kuukautta jälleen kerran yhtä tilaisuutta varten ja se tilaisuus oli sitten tällä viikolla. Tällä kertaa ei tarvinnu itse lähteä mihinkään vaan semmonen nelisenkymmentä lukiolaista tupsahti meidän koululle. Kaksi tuntia me niitten tuutorointiin käytettiin ja ihan kivaa oli, vaikka ei kaikki mennytkään ihan niinkuin piti.
 
Kaiken tän hässäkän keskellä kesän tuleva asunnottomuusongelmakin alkaa pikkuhiljaa ratketa, mutta siitäkin ehkä enemmän myöhemmin, kunhan tää asia varmistuu. Opiskelija-asuntoelämälle tosin sanon todennäköisesti hyvästi, ainakin kesän ajaksi. Peukut ja varpaat jälleen kerran pystyyn, että kaikki menee niinkuin pitää :)
 
(Ps. Oon myös kaikesta kiirestä huolimatta alkanut taas liikkua enemmän ja ostin tänään ensimmäisen oman vaa'an! Mittään överilaihdutusta en ajatellu rueta harrastamaan, mutta koska tätä painoo on kertynyt niin yritän vähäsen pudotella painoa ennen Barcelonaan lähtöö - toisin sanoen tää tarkoittaa ihan vaan elämäntapamuutoksia, sillä nää nykyiset tavat.. No, en menis kauheesti kehumaan :D)

10 kommenttia:

  1. Hyvä että matkaongelmat ratkes :) On varmaan niin ihanaa päästä Barcelonaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, ainakin tältä erää :) Nyt vaan sitten oottelen kauhun sekasin tuntein, että tuleeko ne paperit bumerangina takasin... Sanoppa muuta, ootan kyllä tota lähtöö kun kuuta nousevaa! :D

      Poista
  2. Käy tsekkaa mun blogi, siellä ois pieni haaste sulle! Ja liity vaikka samalla lukijaks! :)

    http://littlethings-nannikka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastailinkin jo tuonne sun blogin puolelle, mutta tosiaan, kiitos haasteesta, yritän vastailla siihen pian! :D

      Poista
  3. mielenkiintoinen blogi! kuvia vaan enemmän mukaan niin hyvä tulee =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kuvien kanssa mä oon käyny pientä kriisiä, mutta kyllä niitäkin varmasti rupeaa tulemaan enemmän, kunhan vaan löydän sen ns. oman tyylin, mikä tähän blogiin sopii :D

      Poista
  4. Ihana nimi blogillasi, jotenkin suloinen! :3

    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista