keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Plaza Mayor

Onko suunnitteilla matka jonnekkin Malaga-Fuengirola akselille? Haluatko shoppailla muuallakin kuin ed. mainituissa kaupungeissa samoissa ostoskeskuksissa? Tässäpä oiva vaihtoehto; Plaza Mayor!

Kyseinen ostoskeskus on tarkemmin sanottuna ulkoilmaostoskeskus ja sieltä löytyy melkolailla samat liikkeet kuin vähä joka kohdasta – Bershka, Zara, Kiko, Stradivarius, Blanco, Pimkie, Primor... Sanoisin kuitenkin, että tämä paikka on todellakin käymisen arvoinen jo ihan sen takia, että se on ihan älyttömän hieno. Mä tykkäsin tämän ostoskeskuksen ulkonäöstä ihan kamalan paljon ja ihmettelen, että en tähän paikkaan eksynyt kertaakaan, kun asuin Fuengirolassa vuosi sitten.

Plaza Mayorille pääsee helposti junalla. Matka maksaa noin pari euroa, riippuen mistä suunnasta tulee. Junia puolestaan lähtee muistaakseni parinkymmenen minuutin välein. Juna-aseman nimi on – rumpujen pärinää – Plaza Mayor ja asemalle tullessa ostoskeskuksen näkee samantien, eikä tarvitse tehdä muuta kuin ylittää tie ja olet oikeassa paikassa. Helppoa ja yksinkertaista.




Tämän kesänä aikana Plaza Mayor tuli enemmän kuin tutuksi, tuolla tuli käytyä useampaankin kertaan, kun sinne oli niin helppoa mennä. Yhden reissun aikana koettiin taas elämäni huvittavimpia hetkiä, kun yritin sönkötä espanjaksi - ja jopa onnistuin siinä! Benalmadenassa oli jostain syystä kaikki kaupat kiinni, joten päätettiin lähteä Plaza Mayorille. Juna-asemalla ruettiin kuitenkin miettimään, että onkohan sielläkin kaupat kiinni, joten minä sitten kipitin jonkun vartijan luokse.

Minä: Holaa, hablas ingles? (Hei, puhutko englantia?)
Vartija: Muy poquito.. Pero tu hablas español, no? (Hyvin vähän.. Mutta sinä puhut espanjaa?)
Minä: (hetken hiljaisuus) Siii...

No, sain sönkättyä asiani, vartija ymmärsi ja minä ymmärsin, että juhlat oli vaan Benskussa ja Plaza Mayorilla oli kaupat auki. Kiitin kauniisti, ostettiin junaliput ja mentiin odottelemaan junaa ja minä olin hymy korvissa varmaan loppupäivän, kun vihdoinkin joku ymmärsi, kun minä puhuin espanjaksi!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti