tiistai 4. helmikuuta 2014

Täyttä päätä kohti tuntematonta

Tälleen lähdön kynnyksellä sitä alkaa väkisinkin miettiä asioita. Vuosi sitten asiat oli ihan eri tavalla, mä olin vasta hakenut vaihtoon, tuskastelin kaikkien vaihtopapereiden kanssa, en tiennyt varmaksi, että pääsenkö lähtemään koko Barcelonaan ja Fuengirolasta minulla ei luonnollisesti ollut aavistustakaan. En tiennyt, miten tapahtumarikas vuosi minulla tulisi olemaan, mutta odottelin niin innoissani tulevaa syksyä. Koko kevään minä rämmin läpi sillä ajatuksella, että kohta minä olen Espanjassa. Aina kun koulu tympi ja tuntui, että minä hukun eri tehtäviin niin mielessä pyöri Espanja. Se oli minun motivaatio.

Nyt Espanja on sitten pian koettu ja taakse jäänyttä elämää. Mitäs nyt?

En tiedä. En tiedä yhtään, mitä kaikkea tulen tekemään tänä keväänä, kesänä, syksyllä, talvesta puhumattakaan. En tiedä mistään mitään, mutta haaveita ja ideoita on kamalasti. Yritän kuitenkin olla liikaa suunnittelematta, mutta sen minäkin tiedän, että hienoja juttuja tulee varmasti tapahtumaan tänäkin vuonna. Matkustelun puolelta se tarkoittaa sitä, että rahatilanteen salliessa palaan ainakin Espanjaan ja syksyllä lähden Brittien saarille, joko Englantiin tai Irlantiin, riippuen mihin tuo ystäväisenä M päätyy vaihtoon. Syksyllä olisi kiva päästä käymään myös Venäjällä, mutta se nyt on vielä niin suunnitteluasteella, että siitä ei kannata ehkä enempää vielä edes puhua.

Kaikkea siistiä ja hienoa tulee varmasti tapahtumaan ja vaikka kaikesta en vielä tiedäkkään niin sen minä oon oppinut, että ne parhaat asiat tuntuu tapahtuvan, kun niitä vähiten odottaa.

Mitäs mukavaa teidän lukijoiden elämässä on tänä vuonna tapahtumassa?


1 kommentti:

  1. Tämä vuosi tuo tullessaan ainakin toivottavasti pari kivaa reissua (ainakin nyt tuo Berliinin opintomatka joka on ensi kuussa). Jotenkin en kyllä ole kauheasti miettinyt mitään sen kummempia kuvioita tälle vuodelle! Yritän saada mahdollisimman paljon opintopisteitä? :D

    Mutta toisaalta on hyvä, kun ei liiaksi suunnittele. Sitä jää aikaa spontaaneihin juttuihinkin sitten. :)

    VastaaPoista